EXPOSICIÓ DE MOTIUS
El 1982, es va aprovar l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana i amb ell els valencians recuperàvem les institucions d’autogovern. Ara, 33 anys després, i  dies abans de celebrar la festa del 9 d’Octubre, Diada nacional del País Valencià, és un bon moment per a fer balanç, per a reflexionar sobre el valor de l’autonomia política, i per a destacar tot el que ha aportat a la societat valenciana, així com les insuficiències que hi hagen pogut haver i les seues possibilitats de desenvolupament  futur.

Ens trobem en una situació greu i preocupant, immersos en una crisi econòmica que afecta la País Valencià de manera especialment intensa, amb una Generalitat intervinguda de facto, la imatge de la Comunitat per terra per culpa de casos de corrupció en els nostres polítics, i una gestió de les competències pròpies insuficient i mancada d’ambició.

Tant al País Valencià com a l’estat espanyol, als últims anys hem tingut uns governs que han malbaratat els recursos en fundacions, empreses públiques, privatització de l’educació i la sanitat, grans esdeveniments i projectes improductius, mentre han situat al nostre País a la cua en les funcions primordials com és la gestió de l’educació, la sanitat, atenció a la dependència, promoció de la cohesió social i civil col·lectiva i la promoció de la cultura i llengua pròpies.

A més, aprofitant la crisi, hi ha una ofensiva contra les regions i nacionalitats de l’estat per a desviar l’atenció i fer-les les responsables de tots els problemes que ens afecten. En el fons la pretensió d’aquests sectors és acabar amb l’estat de benestar i tornar a una Espanya uniformista i centralista.
Hem d’actuar. El País Valencià som una societat amb capacitat d’iniciativa, de generar empreses, treball i riquesa, d’estudiar, investigar i innovar. Els valencians som un poble obert, solidari, amb voluntat de conèixer i col·laborar amb tots els pobles d’Espanya i una tradició antiga per obrir-nos pas en tots els mercats del món i superar les dificultats puntuals, per molt greus que siguen.

El problema del País Valencià rau en un problema històric de finançament, a causa dels recursos transferits i del no retorn dels impostos que ens pertocaria.

El problema de la paralització de l’aprofundiment en la recuperació dels nostres drets i el nostre autogovern fins a fites semblants a les anteriors al 1707, el mal govern, la corrupció política, la gestió errònia, el balafiament i la falta de defensa dels interessos reals de la majoria dels valencians i del territori, que s’ha dut a terme, son temes que agreugen els nostres problemes com a poble, i per tant haurem de resoldre.

Cal, per tant, que els valencians i les valencianes, en estos moments difícils, posem en valor els elements i principis que donen sentit a l’autogovern.

Per tot això, proposem al Ple la següent :

PROPOSTA D’ACORD

1.L’Ajuntament d’Alcàsser manifesta la plena validesa de l’actual autonomia  i el compromís en el seu desenvolupament  front als intents d’acabar amb el model d’una Espanya plural, diversa i solidària que plasma la Constitució Espanyola.

1. Entenem que autonomia significa la nostra capacitat de governar i prendre decisions sense intervencions alienes, amb una gestió responsable en sanitat, educació, polítiques socials per a tots, així com la constatació de la nostra identitat com a poble.

3.Instar al President de la Generalitat a iniciar un diàleg amb els ajuntaments, tots els partits polítics, sindicats, associacions empresarials, i societat civil per a aconseguir un acord en defensa de l’autogovern, de la consolidació de l’Estat de Benestar i la creació d’ocupació.

4.Fer una reclamació al Govern d’Espanya per a:

1. Modificar el model de finançament autonòmic que resolga el tradicional greuge patit per la Comunitat en els anteriors models de finançament.
  1. Exigir que la Comunitat Valenciana estiga en la mitjana de finançament per càpita en la inversió d’infraestructures als Pressupostos Generals de l’Estat al 2016.
  1. Demanar que temes tan importants per a l’economia de la comunitat valenciana i per al nostre poble, com ara  el corredor Mediterrani o com la greu crisi per la que passa la nostra agricultura siguen declarats actuacions d’interès principal i, per tant, es prioritze la seua assignació pressupostària.